שירות בקליק:
מידע לתושב
תשלומים|: ארנונה ומים תשלומים
פניות לגורמי מועצה פניות
טפסים להורדה טפסים

     


 
חדש באתר
דרוש/ה  עו"ס – מרכז תוכנית נושמים לרווחה
דרוש/ה עו"ס מרחבי
הזמנה לקבלת הצעות לחכירת מגרש למסחר
פרוטוקולים: הנהלה וכספים 6-14 , מליאה 8-14חכ"ל אסיפה כללית 3-14 
מכרזים:מתקן תפיסה,ת"ש וקו סניקה מג'נין למט"ש תענך, שרותי אבטחה וסיור במועצה
 
 

 

בית ספר יסודי יד לחמישה. מספר תלמידים: 423
 
בית ספר "יד לחמישה" – נעים להכיר
מנהלת ביה"ס :ענת רביב
 דוא"ל            : y-yadlha-dvr-s@kishurim.k12.il
כתובת            : מושב דבורה 191206
טלפון              : 04-6499973
פקס               : 04-6499277
אתר בית הספר
 
בית ספר "יד לחמישה" הוא בית ספר ממלכתי שש שנתי.
התלמידים מגיעים מישובי המועצה האזורית גלבוע: ברק, אדירים, דבורה, מרכז חבר, רם-און, מיטב, פרזון, אביטל, מרכז יעל, ניר יפה, גדיש, מלאה, מרכז אומן מגן-שאול , גדעונה וה"בית לילד" בכפר יחזקאל.


אני מאמין

 

בית הספר מאמין כי חלק נכבד מתפקידו הוא לפתח תלמיד בעל השקפת עולם ערכית עם ערכי כבוד הדדי, סבלנות וסובלנות, יושר ונאמנות, יוזמה, תרבות דיבור ורוח התנדבות.
לבית הספר תפקיד מרכזי בתהליך החיבור של הילד לחברה וללאום.לפיכך, בית הספר מעודד אהבת ארץ ישראל והמורשת התרבותית ציונית ומחזק את תחושת השייכות והקשר למולדת.

 

צוות ביה"ס מתפתח על ידי למידה והכשרהמקצועית. פיתוח הצוות כולל גם פיתוח מנהיגות פנימית ולמידה חוץ כיתתית. יצירת חוויה חיובית לתלמיד בה באים לידי ביטוי כל המרכיבים האלו נמצאת בסדר עדיפות גבוה ביותר בביה"ס. יצירת אקלים בית ספרי מיטבי ויצירת תהליכים מעמיקים של טיפול בפרט מהווים את העקרונות המרכזיים שלנו בעבודה החינוכית.

 

החוויה של התלמיד בביה"ס היא חוויה הוליסטית בעלת מרכיבים רבים: הקשר האישי בין המורה והמחנכת לתלמיד, למידה משמעותית, תחושת הביטחון האישי והמוגנות של התלמיד, הקשר עם קבוצת השווים והשפה המשותפת של כל הגורמים המעורבים בחינוך הילד: הצוות המקצועי, המשפחה ולעיתים גורמים מטפלים נוספים.

 

  
 
"יד לחמישה" הוא בית אוהב ותומך לתלמידיו ולקהילתו.
בית זה בנוי על יסודות האמונה באדם, שייכותו לחברה, למקום ולארץ, מטפח תרבות של למידה ומחזק אורח חיים דמוקרטי.
 
"יד לחמישה" מאמין בגישה משלבת בינו לבין המשפחה והקהילה למען השגת איכות לימודית, תרבותית וחברתית. צוות ביה"ס וועדת החינוך שותפים בקבלת החלטות לגבי כיווני התפתחותו השונים, בניית תוכנית עבודה המתאימה לצרכי בית הספר ותלמידיו תוך דגש על איגום משאבים.
בעידן בו המידע מתרבה ומתחלף בקצב מהיר, בית הספר עסוק לא רק בהקניית ידע אלא גם בהקניית כלים לרכישת ידע, לביקורתיות, ללמידה עצמאית וליוזמה.

העבודה החינוכית כשליחות
אני כמנהלת רואה בעבודה החינוכית שליחות ומאמינה כי כל אחד מאיתנו הינו יחיד ומיוחד. משום כך עלינו כמחנכים לתת מענה לכל תלמיד ותלמידה ככתוב בספר מישלי "חנוך לנער על פי דרכו".
בית הספר מאמין ברוח הגישה ההומניסטית, המדגישה את ערך כבוד האדם.
בית הספר מטפח אדם בעל מודעות עצמית, לומד עצמאי, היכול להתמודד עם עולם משתנה, כמו כן, אדם היכול לבטא ולממש את כישוריו המיוחדים ונטיותיו האישיות, כך שיוכל למצות את המיטב שבו ולהגיע למצויינות אישית.
 
מניסיוני אני רואה חשיבות בלמידה תוך חוויה. למידה המאפשרת פיתוח כישורים והרחבת אופקים. למידה המציידת את התלמידים בכלים אקדמיים, ערכיים וחברתיים שיאפשרו להם להיות בוגרים מאושרים, מצליחים ותורמים.
 
בית הספר מעודד את מעורבותם של הלומדים בחיי החברה הישראלית, תוך טיפוח אזרחות פעילה, מחוייבות לערכיה, תרבותה ומורשתה וכן מנהיגות חיובית המאמינה בנתינה ובהתנדבות.

שיתוף פעולה עם הורים
על מנת לאפשר את המיטב לילדים, אני מאמינה כי יש צורך בשיתוף פעולה בין הצוות החינוכי של ביה"ס וההורים. שיתוף פעולה זה הינו לטובת הילד כפרט והמערכת ככלל. כמו כן ביה"ס הינו חלק מהקהילה וישנה חשיבות לשיתוף הפעולה עם הגורמים השונים בקהילה.
אנו בבית הספר עומדים תמיד לרשותכם כדי להקשיב, לחלוק ולעסוק במעשה החינוכי.

העבודה החינוכית על גווניה השונים בביה"ס:
הקשר עם הקהילה אנו שומרים על קשר הדוק עם דור המייסדים ועורכים מפגשים מרגשים בין דוריים . המפגשים נערכים בעיקר בחגים, בשיתוף פעולה הדוק עם "דורות בגלבוע".
 
 
 
מוזיאון לתיעוד תולדות ההתיישבות בחבל תענך- הקמנו בין כתלי ביה"ס מוזיאון קטן ובו מוצגים שנאספו ונתרמו מהתושבים. צוות ההוראה תכנן בנה והתאים לכל פינה במוזיאון פעילויות ללימוד חוויתי ומעשיר.
 
דו קיום- מזה כ- 7 שנים אנו מקיימים פרוייקט למען דו קיום בשלום ושכנות טובה עם ילדי ביה"ס בכפר הערבי השכן מוקבלה.
מפגשי דו קיום אלה, הפכו למסורת ויימשכו מפני שהם אבן דרך חשובה בפעילויות למען קרוב הלבבות בגלבוע.
 
מפגש יום א' שבועי- בימי א' בשבוע אנו מקיימים מפגש שבועי בו שותפים כל תלמידי בית הספר. הכתה האחראית סוקרת את הנעשה בבית הספר, בארץ ובעולם. המפגש מתחיל בהנפת דגל הלאום ומסתיים בשירת שיר עברי הנלמד בכל הכתות ובשירת ה"תקוה".
 
רגע של ארץ ישראל- צוות ההוראה בבי"ס בנה תכנית אורך ייחודית ללימוד פרקים נבחרים שהם נכסי צאן ברזל בתולדות המדינה. בתוכנית זו לומדים הילדים להכיר את הדמויות החשובות, הארועים והמקומות ובכך קושרים את עצמם, משפחתם והיישוב בו הם גרים לעשייה הציונית.
 
 
העבודה החינוכית על גווניה השונים בביה"ס:
 
טיול בית ספרי- בית הספר יוצא על מוריו, עובדיו ותלמידיו ליעדים הנבחרים בקפידה. כבר ביקרנו בשמורת החולה, ובנבי יושע (מצודת כ"ח) בגליל, במיני ישראל ומערת הנטיפים וכן בשמורת חוף הים באכזיב , זאת בנוסף למערכת הטיולים העשירה והמגוונת שאנו מקיימים במטרה ללמוד מקרוב את טבע הארץ ולחבב את ידיעת הארץ ומורשתה על תלמידינו.
 
אנגלית כבר מכתה א'- לימוד חווייתי של שפה נוספת ותרבות נעשה ללא כתיבה וקריאה אלא באמצעות מוזיקה, אוצר מילים דרך מרכיבי התרבות האנגלית במטרה לצבור חוויה חיובית ללימוד של שפה ולהסיר מחסומים ללמידת האנגלית 
 
אסטרונומיה לתלמידי כתה א' – ב'   תלמידי כתות א' וב' לומדים תוכנית להכרת היקום וגרמי השמים. אנו מפתחים תכנית ניסיונית ללימוד אסטרונומיה והכרת מבנה כדור הארץ כחלק ממערך לימודי הסביבה בבית הספר.
טבע מזדמן – לימוד חוץ בית ספרי – לתלמידי א' ב' - תלמידי כתות א' וב' לומדים להכיר את יחסי הגומלין בסביבה , מסיירים מחוץ לתחום בית הספר, חוקרים ומכירים תופעות, צמחים ובעלי חיים.
 
קריאת עיתון – אקטואליה - בכל שבוע קוראים בכתה קריאה מונחיית ומעמיקים באקטואליה הארצית והעולמית, במטרה להציץ מעט החוצה מן ה"בועה" המקומית שלנו ולהיות מעורים במתרחש סביבנו.
 
פינת חי פינת הליטוף שבפינת החי היא חלק ממערך לימודי הסביבה הכולל חממה ניסיונית וגינת ירק.
פינת החי מופעלת ומטופלת ע"י התלמידים בהנחיית דפנה, המורה ללימודי הסביבה.
התלמידים מגיעים בהפסקות ללטף את בע"ח הפרוותיים להעניק ליטוף ולזכות בחמימות ורכות.

העבודה החינוכית על גווניה השונים בביה"ס:
 
חוגי העשרה בבית הספר אנו מפעילים בשיתוף עם מינהל החינוך במועצה מגוון חוגי העשרה בתחומים שונים: ספורט, אמנות ויצירה, מחול, נגינה, ג'אגלינג, סייף, קראטה, טיפול בבעלי חיים ואילוף כלבים.
מתוך העשייה בחוגי ההעשרה נהנות הבנות מהופעותיהן בלהקת המחול הייצוגית של בית הספר, קבוצת הכדורסל של הבנים ושל הבנות משתתפות במשחקי הליגה וקבוצת הסייפים מגיעה להשגים ארציים נפלאים ומוציאה משורותיה גם את אלופות הארץ בתחום זה.
 
 
סדנאת אמנות – תלמידי ביה"ס לומדים אמנות, מכירים אמנים ויצירותיהם, נהנים מעיסוק בחמרים שונים, עובדים בטכניקות מגוונות ויוצרים להנאתם, ברמה גבוהה, בהנחיית פנינה, המורה לאמנות.
 
תכנית לתקשורת לא אלימה צוות המורים משתלם ולומד את כללי התוכנית "תקשורת לא אלימה" ככלי לימודי יעיל ליצירת אקלים חיובי, אווירה מכבדת וכאמצעי לגישור ולפיתרון בעיות.
 
מערך תמיכה טיפולי – בבית הספר קיים מערך תמיכה וטיפול בלקויות למידה, בקידום וטיפול לתלמידים הזקוקים לחיזוק ותגבור יכולותיהם האישיות.
אנשי המקצוע הפארא רפואיים באים מתחומים שונים כריפוי בעיסוק, ביביותרפיה, אלבאום וכד'.
 
חיזוק ותיגבור לתלמידים מצויינים, מחוננים ומאותגרים – קבוצה נכבדה מתלמידי בית הספר יוצאת מידי שבוע ללמוד במכללת עמק הירדן, תלמידים אלה משתתפים בפרוייקט העשרה ותיגבור המשותף למינהל החינוך במועצה ולמכללת עמק הירדן.
בנוסף לכך, במסגרת בית הספר, בתוכנית ייחודית, אנו מאתגרים קבוצת תלמידים מכתות ג – ד בתחום החשיבה המתמטית והשפה.
 

 
 
 
 
 
 
אפליקציית הגלבוע
סרוק והורד
 
לטוויטר הגלבוע לחצ/י לצפיה בסרטוני וקליפים  מ.א.הגלבוע לחצ/י לפייסבוק הגלבוע  שלנו לחצ/י
  
 
בית הספר של החופש הגדול
 
 
אתר ביה אתר קבוצת הכדורסל הפועל אלטשולר שחם גלבוע גליל
אתר מועדון הכדורגל הפועל אסי גלבוע אתר כדורשת בגלבוע
מה חדש.......
 
מפת האתר | סבבה04 | אצלנו בעמק | בסט-בול | שימושון | הערכות לשעת חירום | דרושים | תשלומים | גלרית גני הילדים | ארגוני | ועד עובדים | מדריך עסקים
כל הזכויות שמורות למועצה אזורית הגלבוע 2006 ©  - כתובת למשלוח מכתבים: ד.נ גלבוע מיקוד  1894400    הבהרה משפטית      תנאי שימוש באתר   
לייבסיטי - בניית אתרים